11 lucruri de care să ții cont când semnezi ORICE tip de contract


Una dintre marile provocări cu care are de-a face un cabinet de avocatură poate fi reprezentată de asistența juridică oferită micilor întreprinderi, afacerilor de tip start-up atunci când se pune în discuție rezolvarea problemelor ce țin de contractele deja semnate.

În cele ce urmează vei afla care sunt principiile de bază pe care trebuie să le ai în vedere la semnarea unui contract.

Dacă și tu te afli într-o situație asemănătoare și ai nevoie de sprijinul unui avocat, știi ce ai de făcut: sună-ne (0723 365 443), trimite-ne un e-mail (iordache.avocat@gmail.com) sau scrie-ne un mesaj pe Facebook ca să discutăm despre soluțiile posibile.

Identitatea părților

O importanță deosebită o au părțile din contract. Identifică persoanele care semnează contractul și calitatea în care o fac. Stabilește în ce calitate vor semna și dacă o vor face în numele companiei.

Drepturi și obligații

Asigură-te că drepturile și obligațiile fiecărei părți sunt bine stabilite și delimitate.

Ce bunuri sau servicii fac obiectul contractului?

Există termene a căror nerespectare poate aduce atingere uneia dintre părți?

Acordă o atenție deosebită acestui aspect și nu lăsa nimic liber de interpretare.

Durată & Reînnoire

Pe ce perioadă își va produce contractul efectele?

Poate fi reînnoit?

Dacă da, în ce perioadă și în ce condiții?

Asigură-te că și aceste aspecte sunt bine puse la punct și ia la cunoștință perioada în care acesta poate fi anulat.

Plăți

Contractul trebuie să fie specific privitor la tranzacțiile monetare.

Când este data scadentă a fiecărei plăți?

Cine trebuie să fie plătit și cât sau în ce procentaj?

Stabilește termene limită și penalități pentru nerespectarea condițiilor referitoare la plată.

Cheltuieli și taxe

Unele proiecte sau parteneriate necesită costuri, precum cheltuieli obișnuite sau taxe către stat.

Asigură-te că potențialele cheltuieli sau taxe și partea care trebuie să le suporte sunt stabilite cu exactitate.

Confidențialitate

Introducerea unei clauze referitoare la confidențialitate poate fi necesară, mai ales când cealaltă parte contractantă va avea acces la informații privilegiate. Pierderea unor secrete comerciale sau compromiterea datelor personale ale clienților se pot dovedi foarte costisitoare.

Rezolvarea conflictelor

Include în contract dispoziții referitoare la reguli în cazul unui conflict între părți.

Medierea te poate ajuta să rezolvi conflictul fără să ajungi în instanță.

Stabilește jurisdicția

În cazul contractelor cu elemente de extraneitate este indicat să stabilești de la început legile care îl vor guverna, pentru a evita eventualele conflicte între legi ale mai multor state deopotrivă aplicabile.

Aceste legi pot să difere de la stat la stat, de aceea fiind important să obții consultanță juridică de specialitate înainte de a lua o decizie.

Rezilierea

În cazul în care una dintre obligațiile reciproce nu a fost executată se poate dispune rezilierea contractului. Stabilirea unor aspecte și condiții referitoare la reziliere poate fi utilă, pentru a putea fi evitate eventualele dispute și confuzii.

Asistența

Pentru a fi sigur că totul decurge conform așteptărilor și că toate criteriile legale vor fi respectate la semnarea contractului, poți solicita asistența juridică a unui avocat, care va fi alături de tine pe tot parcursul semnării contractului și îți va oferi soluțiile legale de care ai nevoie.

Forma autentică

Încheierea unui contract în formă autentică poate fi de o deosebită utilitate pentru legitimitatea contractului tău. Încheierea sa la un notar public îți conferă o siguranță în plus că actul a fost redactat corespunzător, cu respectarea condițiilor de fond și de formă impuse de lege.

Featured Posts
Posts are coming soon
Stay tuned...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Social Icon